It´s friday.

 
Godmorgon! Äntligen Fredag höll jag på att säga, men för mig har det varit Fredag hela veckan hehe. Fast lite långtråkigt när ingen annan är ledig, jag menar vad är meningen med att vara ledig då? Nej, men det har faktiskt varit skönt att lite egentid. Alltså jag har tänkt på en sak, haha behöver skriva av mig lite känner jag, men i alla fall så känner jag att man oftast hamnar i samma tankebanor. Jag har nämligen hört att vi tar in cirka 11 miljoner bitar info per sekund (vad jag har hört!!). Asså sjukt?! Men av dessa kan hjärnan endast processa ca 40 stycken per sekund. Detta måste betyda att hjärnan hela tiden måste välja ut den information som är mest importante, right?? Men om vi hela tiden tar in samma information så blir vi låsta och inte lika öppna för nya möjligheter, nya tankar eller att se saker och ting ur fler perspektiv. Därför måste vi mata våra söta nya små hjärnceller som föds hela tiden med ny information och inte densamma utav dessa miljoner (eller vad det nu är) bitar info vi tar in per sekund. För ett bra tag sedan var jag och pratade med en kvinna och hon sa att det är väldigt viktigt att vi inte hakar upp oss på de saker vi redan vet, ofta blir det så för det är de som vi är bekväma med, men om vi istället kastar bort den där upprepande skiten och tar in nya tankar, så blir vi mer öppensinnade och vi ser mer möjligheter istället för motgångar. Jag kan i alla fall känna att jag på senaste tiden sett väldigt svart och vitt, varit väldigt negativ och bara sett problemen i situation samt att jag vill att allt ska ske på rätt sätt (mitt sätt), men vafan gör det om hundra år om något går lite snett eller om det inte sker på det viset jag tänkt mig? Så därför ska jag försöka tänka om lite. Detta blev ett extreeeemt långt och väldigt djupt inlägg för att vara mig och kanske inte speciellt relevant haha, men ibland behöver man skriva av sig lite! ... Med detta sagt ska jag dra mig upp ur sängen och ta en liten morgonprommis. Trevlig helg! 



Kom ihåg mig?