Painting with light

 
 
 



På dessa två bilder ovan så var det bara släckt i rummet och läraren stog med två lysrör och viftade lite vackert! För att få det såhär så måste man dra ner shutter speeden tills det står "bulb", då är linsen uppe såpass länge så att det kommer in tillräckligt med ljus. Man ska även ha "widest opening" på sitt F-stop. 


På den här bilden stod läraren bara stilla med lysrören och istället rörde jag själva kameran när jag tog samtidigt som jag håller in kameraknappen.






Här använder vi en blixt och då ska man trycka in knappen innan blixten kommer på och fortsätta hålla in efter blixten stängts av, då får man med både personen och lysrören!

 
Och till sist använde vi oss av samma teknik som innan men istället för att röra kameran använde vi oss utav zoomen! 

Rätt coolt faktiskt, nu kanske de inte är så fina, men var första gången, så grymt roligt att lära sig alla dessa olika tekniker! 
 
Förresten, funderar på att börja skriva på engelska också, inte för att några amerikanare läser min blogg eller så, men för att jag ska öva och förbättra mig själv! Men får se... vad tycker ni?

Nu MÅSTE jag verkligen plugga! 

PUSS&KRAM
 
PS. GLÖM INTE att det är Music Monday så gå nu in och  lyssna på Justins nya låt - Recovery!
 

Nej hehehe kommer inte fatta något då :Pppppp mm
Nää men, tycker svenska haha :)))

Roliga bilder!!! Vad mycket man kan göra med kameran...jag trycker liksom bara på knappen o så blir det som det blir...du får lära mig när du kommer hem 😊.
Älskar dig ❤️❤️❤️

Svar: Haha ja det ska jag göra mammi! Älskardig ❤️
Jennifer Dise

Det tycker jag!!! Då får vi träna på engelska också! Kom igen nu Pippis, du ska ju till US snart :-)

Svar: Haha ja! Ja jag tyckte ju de skulle vara lite kul...:D
Jennifer Dise




Kom ihåg mig?